Ofte stilte spørsmål

Lurer du på noe? Da finner du en oversikt over våre mest etterspurte spørsmål i listen under.

Ta kontakt med NextGenTel på telefon 55106054 og informer om at du har flyttet inn i en Bjerke
Eiendom gård. De vil spørre etter H-nummer som er oppgitt i kontrakten. Ruter skal ligge igjen i
leiligheten etter forrige leietaker, hvis ikke får du tilsendt ny av NextGenTel. Om du ønsker TV i tillegg til internett vil du også få tilsendt en dekoder.

Ring Hafslund for å bestille nettleie på tlf: 21 49 03 00. Øvrig strømleverandør velger du selv.

Husleiegaranti er et alternativ til depositum hvor du betaler en prosentandel av depositumsbeløpet til Norwegian Broker mot at de stiller med garanti for leieforholdet. Eventuelle krav i forbindelse med utflytting varsles først leietaker før det oversendes Norwegian Broker. Norwegian Broker utbetaler direkte til oss, og innkrever deretter leietakeren.

Nei, dyrehold krever særskilt tillatelse fra utleier.

Vi har ikke nøkkel til leilighetene, så hvis du ikke har tilgang på ekstranøkkelen din må du kontakte låsesmed for å skifte lås. I Bogstadveien er det systemnøkler også inn til leilighetene, så der må Lås & Nøkkel kontaktes. Ny systemnøkkel til fellesområdene kan kjøpes av oss.

Skifte av lyspærer er ansett som normalt vedlikeholdsansvar og utføres av leietakeren selv. De aller fleste lyspærer er å finne i vanlig dagligvare.

Sjekk i sikringsskapet. Det kan være overbelastning på en kurs.

Hvis du ønsker å male opp leiligheten i hvitt kan du få maling av oss. Send Bjørn Gunnar en mail på bgw@bjerke-eiendom.no.

Send Madeleine en mail på post@bjerke-eiendom.no eller kontakt oss via vårt kontaktskjema på hjemmesidene våre.

Vi har flere ulike leiligheter for å passe de fleste behov, så om du ønsker å flytte til en større leilighet eller eventuelt en mindre leilighet er vi fleksible på det – vi setter jo pris på at du trives i våre gårder. Vi prøver imidlertid å unngå bytte mellom relativt like leiligheter da det er mye ekstraarbeid og kostnader tilknyttet det. Vær også obs på at om du har garanti i nåværende leilighet må du kjøpe ny garanti til ny leiekontrakt.

Depositumet fristilles etter endt sluttbefaring. Ved eventuelle krav må disse godkjennes av leietaker. Dette kan gjøres i nettbanken din, eller ved å kontakte henholdsvis Dnb eller Danske Bank. Det er også banken som må kontaktes hvis du ønsker pengene overført på en annen konto.

Hvis leieforholdet har fungert fint og husleien har blitt betalt i henhold til avtalen, vil du få tilbud om ny leiekontrakt med markedsleie i god tid før din kontrakt utløper. Merk at dersom du har garanti må ny garanti opprettes, og ved depositum kan dette kreves oppjustert for å svare til ny markedsleie.

Eventuell fremleie må godkjennes av oss gjennom egen kontrakt. Ta kontakt for ytterligere informasjon og eventuelle spørsmål.

Ta kontakt med driftssjef Bjørn Gunnar på tlf 40412896 eller kontakt rørlegger direkte på tlf 99571983.

Våre leiligheter


Ønsker du å bo i hjertet av Oslo? Enten du liker pulserende liv i sentrum, nærhet til parker eller rolig men også sentralt – så har vi leiligheter som passer deg.

Se utvalg